11 билки и добавки за здравето на пикочните пътища
11 билки и добавки за здравето на пикочните пътища

Около 30% от мъжете и 40% от жените в Европа имат проблеми с пикочните пътища. Здравите пикочни пътища са нещо, което се приема за даденост, докато не се забележат промени в тяхното функциониране. Обикновено тези проблеми се задълбочават, тъй като много хора чувстват неудобство да говорят на тази тема. Ако имате проблем, уведомете своя лекар и не забравяйте, че винаги е по-добре да бъдете активни и да оказвате на тялото си подкрепата, от която се нуждае, за да бъде здраво. Ние можем да Ви помогнем с тази статия, в която ще представим най-добрите и използвани билки и хранителни добавки за здравето на пикочните пътища.

# 1 Пробиотици

Пробиотиците са видове бактерии, които са полезни за човешкия организъм, особено за здравето на храносмилателната система. Изследванията показват, че пробиотиците могат да Ви поддържат здрави, като балансират „добрите” и „лошите” бактерии в червата Ви, както и да компенсират загубите на „добрите” бактерии. Има различни видове пробиотици. Най-разпространени са Лактобацилът и Бифидобактерията, които се откриват в киселото мляко, ферментиралите храни и някои млечни продукт. Изследователите съобщават, че пробиотиците са обещаваща подкрепа за здравето на пикочните пътища. Когато избирате пробиотик с такава цел, важно е да се спрете на продукт, който включва различни щамове, насочени към Вашите индивидуални нужди. Прочетете етикета, за да сте сигурни, че продуктът включва няколко вида лактобацили и бифидобактерии, за да можете да извлечете най-големи ползи за здравето си. Суонсън предлага различни комбинирани пробиотици. Вижти всички продукти, които предлагаме, тук.

Предимства и приложения на пробиотиците:

•    поддържат баланса на „добрите“ бактерии
•    подпомагат здравето на пикочните пътища
•    подпомагат здравето на храносмилателната система
•    насърчават имунната защита 

Прочетете повече за пробиотиците в нашия блог в статията Пробиотиците - здраве за стомашно-чревната система.

# 2 Червена боровинка

Червените боровинки съдържат проантоцианидини, вид полифеноли, които притежават силно антиоксидантно действие. Някои изследвания установяват, че червената боровинка може да предотврати инфекциите в тялото, да забави тежестта на някои хронични заболявания и да намали окислителните увреждания, свързани с възрастта. За съжаление е трудно да включим достатъчно количество червена боровинка в ежедневната си диета. Затова на помощ идват хранителните добавки, които съдържат чист екстракт от този чудодеен плод. Добавките от червена боровинка на Суонсън се произвеждат от сушени първокачествени плодове и гарантират усвояването на всички полезни съставки. 

Мощното съдържание на антиоксиданти в червените боровинки може да предпази тялото Ви от свободните радикали. Изследванията показват, че приемането на добавки от червена боровинка ежедневно в продължение на осем седмици може да доведе до значително намаляване на оксидативния стрес в организма.  Този плод притежава и силно антибактериално действие, което подпомага здравето на пикочните пътища. Вече много изследвания потвърдиха, че червената боровинка блокира растежа на бактериалните патогени в пикочните пътища. 

Ползи от приема на червена боровинка:

•    поддържа здравето на пикочните пътища
•    подкрепя функцията на бъбреците
•    притежава силно антиоксидантно действие срещу свободните радикали
•    намалява уврежданията, свързани с възрастта
•    укрепва здравето на сърцето
•    предпазва тялото от инфекции
    
Прочетете повече за Червената боровинка в нашия блог в статията Ползите от червените боровинки (плюс 12 начина да ги използвате.

# 3 Витамин Д

Повечето хора свързват приема на Витамин Д само със здравето на костите. Оказва се, че дефицитът на този витамин в човешкия организъм може да навреди върху здравето на пикочните пътища. Изследванията сочат, че ниските нива на Витамин Д влияят негативно върху контрола на мускулите в таза, което може да доведе до случайно уриниране. Тези рискове се задълбочават с напредването на възрастта. Хората, които поддържат здравословни нива на Витамин Д имат много по-добър контрол върху тазовите си мускули. Освен това Витамин Д намалява риска от инфекции на пикочните пътища. Симптомите включват усещане за парене по време на уриниране, чести или интензивни позиви за уриниране, болка или натиск в долната част на корема, болки в гърба, усещане за умора и треска. Витамин Д помага в борбата с инфекцията, като увеличава производството на антимикробни пептиди. Тези пептиди подпомагат организма при унищожаване на клетъчните стени на вирусите и бактериите.

Ползи от приема на Витамин Д:

•    насърчава здравето на пикочните пътища при мъжете и жените
•    поддържа здравето на пикочния мехур
•    насърчава здравето на костите и мускулите
•    намалява риска от развитие на диабет
•    бори се с лошото настроение и депресията
•    спомага за поддържането на нормално телесно тегло
    
Вижте каква е разликата между Витамин Д3 и Д2 в нашия блог в статията Витамин Д 2 и Витамин Д 3 – каква е разликата.

# 4 Сау Палмето

Сау Палмето е вид палма, чиято родина е югоизточната част на САЩ. Това растение произвежда плодове, които обикновено се използват за производството на добавки за насърчаване на здравето на простатата, поддържане на хормоналното здраве и подпомагане на пикочната функция при мъжете. Едно конкретно проучване установи, че мъжете, които приемат две капсули Сау Палмето всеки ден в продължение на 12 седмици, подобряват значително здравето на пикочните си пътища. След 6 месеца редовен прием мъжете подобряват способността си за уриниране и увеличават качеството си на живот. 

Ползи от приема на Сау Палмето

•    засилва способността за уриниране при мъжете
•    насърчава здравето на простатата при мъжете
•    природен източник на полезни мастни киселини

# 5 Полски хвощ

Хвощът е вид трева, принадлежаща към семейството на папратите, която расте в блатисти местности и около реки. Хвощът е с високо съдържание на антиоксиданти, за които е известно, че укрепват защитните сили на организма срещу свободните радикали и намаляват стреса, свързан със стареенето. С напредване на възрастта тъканите на пикочния мехур обикновено отслабват, което може да доведе до проблеми с уринирането. Хвощът може да помогне за забавянето на този процес. Освен това Хвощът съдържа естествени съединения, които действат подобно на диуретиците, спомагайки за увеличаване на потока на урина.

Ползи от приема на Полски хвощ

•    поддържа здравето на пикочния мехур и пикочните пътища
•    действа подобно на диуретиците
•    подпомага здравето на бъбреците

# 6 Жълт кантарион

Жълтият кантарион се използва от векове като билка за лечение на различни здравословни проблеми. Милиони хора по света изпитват неприятното чувство за честа нужда от уриниране. Жълтият кантарион може да облекчи значително тези симптоми и да подобри като цяло здравето на пикочните пътища. Някои изследвани сочат, че Жълтият кантарион намалява значителни риска от развитие на рак на пикочния мехур. Вече можете да намерите тази билка и като хранителна добавка. 

Ползи от приема на Жълт кантарион:

•    поддържа здравето на пикочния мехур и пикочните пътища
•    намалява чувството за тревожност и безпокойство
•    повишава настроението
•    поддържа здравето на кожата

# 7 Корени от коприва

Копривната е растение, което съдържа изключително полезните за здравето съединения ацетилхолин и серотонин. Ацетилхолинът действа в мозъка като невротрансмитер и подобрява комуникацията между невроните. Освен това ацетилхолинът е и невромодулатор, който влияе върху невротрансмисията на невроните. Серотонинът е известен със своето положително действие върху настроението. Той намалява безпокойството и увеличава чувството за щастие и равновесие. Освен всички тези ползи, корените от коприва са ефективно естествено средство за поддържане на здравето на простатата. Копривата се използва също за насърчаване здравето на пикочните пътища и като диуретик за увеличаване на потока на урина.

Ползи от приема на коприва

•    подкрепя здравето на пикочните пътища
•    регулира уринирането
•    поддържа здравето на простатата

# 9 Д-маноза 

Д-манозата е естествена захар, която се открива в много плодове. Тя съществува и в определени клетки в тялото и е свързана пряко с глюкозата. Д-манозата подпомага здравословната флора в мембраните на пикочните пътища и поддържа техния баланс. Д-манозата може да поддържа здравето на пикочните пътища, бъбреците, пикочния мехур и уретрата. 

Ползи от приема на Д-маноза

•    насърчава здравето на пикочните пътища
•    поддържа здравето на пикочния мехур
•    подхранва флората в пикочните пътища

Съвети за здрави пикочни пътища

# 1 Пийте достатъчно вода: Водата е най-добрата течност за поддържане на здравето на пикочния мехур. Поне половината от дневния прием на течности трябва да бъде вода. Препорва се мъжете да пият 15,5 чаши (3,7 литра) течности на ден, а жените - 11,5 чаши (2,7 литра) течности на ден. Ако имате конкретни здравословни проблеми, може да се наложи да пиете повече или по-малко вода. Затова трябва да се консултирате с Вашия личен лекар. 

# 2 Ограничете алкохола и кофеина: Намалете консумацията на алкохол и кофеинови източници като кафе, чай и газирани напитки, тъй като те оказват диуретично действие и дехидратират тялото. Ограничете и количеството на консумирания шоколад, тъй като шоколадът също съдържа кофеин.

# 3 Откажете цигарите: Ако пушите, има по-голяма вероятност да страдате от проблеми с пикочните пътища. Редовните пушачи са склонни рязко да изхвърлят въздуха от дробовете си, което може да окаже натиск върху пикочния мехур и да доведе до загуба на контрол върху този орган. 

# 4 Погрижете се за здравето на червата си: Напрежението по време на движение на червата може да повреди таза. Упражненията, редовният прием на вода и консумирането на храна, богата на фибри, може да облекчи движенията на червата. 

# 5 Отслабване: Все повече хора страдат от наднормено тегло или затлъстяване. Допълнителното тегло оказва неприятно налягане върху пикочния мехур, така че грижата за теглото може като цяло да подобри здравето на пикочните пътища. 

# 6 Редовни упражнения: Проучванията показват, че редовната физическа активност може да подобри здравето на пикочния мехур. Опитайте да добавите 30 минути упражнения с ниско въздействие към ежедневния си режим - бърза разходка, колоездене или плуване.

# 7 Укрепване на таза: Ежедневните упражнения за здравето на таза могат да укрепят мускулите на пикочния мехур, което може да помогне за предотвратяване на случайното уриниране. 

# 8 Ходете редовно до тоалетна: Ходете до тоалетна поне веднъж на всеки три до четири часа. Задържането на урина твърде дълго може да отслаби мускулите на пикочния мехур и да увеличи здравословните проблеми. 

# 9 Спазвайте хигиена: Спазвайте хигиена, за да предотвратите навлизането на бактерии от стомашно-чревния тракт в уретрата, което може да доведе до проблеми с пикочните пътища. 

# 10 Носете памучно бельо и свободно облекло: Дръжте зоната около уретрата суха, като носите памучно бельо и свободно облекло. Найлоновото бельо и тесните панталони могат да доведат до здравословни проблеми. 

# 11 Мъже, поддържайте простатата си здрава: Мъжете над 50-годишна възраст често имат проблеми с простатата, което може допълнително да навреди върху здравето на пикочните пътища. Грижете се редовно за здравето на простатата, за да намалите тези рискове.